Treceți la conținutul principal

Life lately: preparate din peste, clatite cu inghetata

Prinsa cu campania Philips, planurile de vacanta, drumurile la tara, acum am realizat ca life lately nu am mai postat tocmai din martie. Nu am facut drob nici de Pastele Blajinilor, dupa abundenta de la Paste, noi oricum mancam mai light, am dat-o pe peste: gratar, salata proaspata de icre de crap, bors de peste.

- salata de icre o fac fara gris, apa minerala... doar cu ulei, zeama de lamaie si sare.
- daca va e teama de oase, dupa ce a fiert carnea se scoate separat pentru separarea de oase, se strecoara zeama si in ea se fierb legumele, se adauga borsul, se sareaza, apoi carnea si verdeata la timpul potrivit. E un truc, ca si cel de a fixa sita cand nu ai cine sa te ajute.
- placinta cu branza e facuta cu aluatul despre care v-am scris pe Facebook. Daca lasi sa se abureasca placinta aluatul devine moale, altfel se face beton. A doua zi ba chiar este si mai buna, se topeste in gura.
- la painea de casa obisnuiam sa ung vasul in care urma sa se coaca cu unt sau ulei, insa pateam sa am parte de o coaja prea groasa pe fundul ei. In plus facand saptamanal vasul de sticla se curata greu de la grasime, asa am folosit tava obisnuita de cuptor pe care am presarat putina faina si dupa ce mai crestea frumos o bagam la cuptor. Mult mai bine.



- fulgi tarate cu grau, fulgi de porumb, de ovaz si secara, alaturi de un mix de seminte, iaurt/kefir/sana si apoi cu o cana cu ceai imi incep ziua. Ceaiurile astea de la Fares le-am combinat intr-un borcan mare, simplu sau cu menta si/sau musetel sunt variantele uzuale.
- pe langa faptul ca va arat aluatul de paine framantat, cu seminte, asta a fost manichiura inainte de vacanta. Mov, mat, aproape pe terminate, s-a ingrosat lacul si trebuie sa-l arunc.
- compozitie de chec, am adaugat felii de mere, simplu si rapid... ah mi-am adus aminte ca am facut si o prajitura cu mascarpone tot plecand de la acelasi blat. Combinatia pentru crema a fost, notati: mascarpone 250gr, smantana de 12% grasime 300gr, ~3 linguri de gem de capsuni, cateva linguri de zahar pudra pentru a completa... in functie de cat de dulce doresti si 3 patratele bucati de ciocolata amaruie 90%.
- hamsii, vara, mare. Cuvintele astea pentru mine nu pot fi separate, cand mananc hamsii inevitabil ma gandesc la celelalte doua. Hamsiile/sprotul facute la cuptor, stropite cu ulei, presarate cu sare si malai, este o varianta mai sanatoasa.


In aprilie iar ne-am facut rucsacul si ne-am dus pe Macin, de data asta nu a mai fost un traseu nou dar nu pot refuza portia de miscare. (Culmea Pricopanului)


Am transplantat plantele in ghivece mai mari; cand am plecat din Galati natura era in floare, acum totul e inverzit si cu un aer de vara. 30 de grade! In penultima poza din colaj, aproape de prima treapta a scarii un pitigoi a fost prins in flagrant.


- mic dejun de weekend, in pat, mi-am rasfatat sotul.
- painea inainte de a o baga in cuptor si dupa. De data asta am folosit foaie de copt. Ca sa nu aiba coaja tare, imediat se baga intr-un prosop, daca o mai si umezesti putin ai grija sa nu o lasi prea mult, eu am acoperit-o si cu o punga si coaja s-a incretit. La ultimele paini am adaugat si faina tip 650, ultima doar cu asa ceva am facut.
- orez cu legume, am incercat si tocana de ceapa cu rata, mancarica cu linte si multe salate.
- ca desert am facut pentru Sf. Gheorghe, in comemorarea mamei, clatite cu inghetata, dulceata de capsuni, nuci si bezele. Modul de prezentare a fost ceva de moment, dupa ce am impartit ne-a ramas cate doua de caciula.


Era vreo 10 noaptea, inainte sa plecam in concediu, coboram impreuna sa ducem gunoiul si sotul imi atrage atentia asupra portocalei, luna plina.
A doua zi am ridicat un pachetel de la posta, am pus continutul in bagaje. Inca pastrez suspansul. Ziceti voi daca biletelul nu e motiv de a zambi on and on. Venind tocmai din Germania nu te astepti la un mesaj in romana.
Rascolind prin fisiere am dat peste doua poze vechi (facute cu telefonul) pe care am tinut sa vi le impartasesc. "Uniforma" mea de iarna-primavara. :) Unghiul din care m-a pozat, in a doua tinuta, nu e prea fericit. M-a facut disproportionata. Pantaloni, model similar: aici, aici si aici.


Iar la final va las cu un colaj cu fotografii facute din mers, la inceput de concediu, primul popas l-ati vazut deja, in Covasna. Va urma...

P.S: La multi ani sarbatoritilor de astazi, sa traiti cu numele!
xoxo

Comentarii

  1. interesting post and nice photos:)
    swiatwkolorzeblond.com

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos Mihaela, mereu ma inspira astfel de postari. Astept impresiile de calatorie, pentru ca si eu urmez sa plec in concediu si poate ma inspiri cu un loc de poposit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ai nevoie urgent iti spun asa: trage un ochi asupra obiectivelor pe care vi le-am impartasit, chiar daca nu am reusit sa le bifam pe toate, am avut parte si de ploaie, si alte impedimente, nici unul nu e de ocolit. Pentru zonele cu vipere parazapezile sunt foarte importante, la fel si manusile si betele, cele din urma va vor fi de folos in cazul in care va latra/ataca cainii de la stana.
      xox

      Ștergere
  3. Ce de bunatati...esti o bucatareasa iscusita. As vrea sa am si eu atata rabdare in bucatarie :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmmm! Ce de bunătăţi apetisante. Mi-ai făcut aşa o poftă de pâine caldă, de icre, plăcintă cu brânză.....

    Numai bine, Mihaela! Zile frumoase pentru tine şi cei dragi :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un ospat virtual, pai nu, multumesc de vizita, toate cele bune!

      Ștergere
  5. Doamne cum arata clatitele cu inghetata...maine stiu ce mananc la desert :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Faine fotografii! :) Cu clătitele cu înghețată m-ai dat gata! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Si noi in ultima vreme mancam mai mult gratar si salata, mai ales in weekenduri. E usor de facut, sanatos, iar mie imi place la nebunie.
    Cu postarea ta mi-ai facut pofta de clatite. Le ador, doar ca adesea mi-e cam lene sa le fac. Cu compozitia nu-i problema, cu coptul lor una cate una nu prea am rabdare:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La casa, mai ales cu curte e mai mare placerea sa prepari la gratar. Zilele acestea cu 30 de grade ma dau pe rosii si cas. :)) Nu reactionez prea bine la schimbari bruste. Il pui pe Azorel la copt sau coci cate doua de caciula caci si eu mai fac asa... L. nu poate manca mai mult de trei si bagi compozitia la frigider, in ritmul asta e bine sa faci compozitia mica ca sa nu o lungiti la infinit. :)) :P

      Ștergere
  8. Chiar asta-seara mi-a trimis mama bors de peste, iar zilele trecute salata de icre! Altfel as fi atarnat ca milogu' aici, din pricina poftei! :))
    Pricopanul e fain tare, tu esti foarte faina - va potriviti! Cred ca a fost minunata evadarea din "lumea dezlantuita"!
    Laurentiu e un norocos! Stiu ca stie! :)
    Dumnezeu sa o odihneasca in pace pe mama ta, Mihule!
    Imi plac pantalonii de pe Kurtmann. Dintre cele 3 perechi, mi-as lua-o pe cea dintai!

    Pup si calda imbratisare, scumpa!!! Cu mult drag am citit postarea ta... ma inspiri! Asa, pur si simplu, ca om!

    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :D Cat m-ai facut sa rad... a stiut mama ta!
      La cum sunt probabil mult timp nu i-as duce dorul, asa ce-mi place linistea si natura. Pricopanul e cel mai spectaculos.
      Amandoi suntem norocosi, stii ca Simo a zis ca parca suntem frati? :D
      Multumesc, Ilda, dulciurile si berea... Era o gurmanda mama mea.
      Am primit cu drag imbratisarea ta, m-am simtit ca in ale mamei! ♥

      Ștergere
  9. vaaaaai! acum vad ce puturoasa sunt eu!....
    felicitari pt toate! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, sa nu ne comparam ca cine stie cine iese in pierdere. :)) Si nu merita.
      Multumesc, Mona Zambitoare! Pace!

      Ștergere
  10. superbe pozele! mi-ai facut o foame :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce de bunatati! Astepam continutul pachetului! Pup!

    http://the-may-day.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere
  12. niste clatite chiar ar merge, Miha :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Stiu ca am mai spus-o dar trbuie sa ma repet: esti o adevarata gospodina!
    Imi plac excursiile voastre, si noi ne-am propus sa dam o raita prin Covasna!:)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  14. Plimbareata care strabate muntii si dealurile si care, pe deasupra, mai face minuni si prin bucatarie! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Minuni ca acestea se intampla aproape in orice bucatarie, dar tu esti o draguta si iti multumesc.

      Ștergere
  15. Vaaai, Mihaela! Esti minunata!!!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!

1001cosmetice

1001cosmetice.ro%20

Postări populare de pe acest blog

Nude dress... leave the stress, start the party, be the best!

[Aboutwomenandnotonly] Chicnova Giveaway

Thanks to the Chicnova store today I am announcing a new giveaway for all my readers and followers. One winner will get 30$ to spend his fav items. You can see two up to 30$ selections . 

[Outfits] Before snowing

Multi se fereau, altii o incantau... si a venit asa zapada. Ieri seara ningea ca in povesti, sarbatorile au trecut, am zambit cu ochii de copil de altadata si am fugit ca ursul in barlog sub paturica. Am lasat pe alta data sa fac poze straielor iernii si am zis ca mai bine ma ocup de editat pe ale mele.