Treceți la conținutul principal

Cascada Bigar


Cascada Bigar face parte din Parcul National Cheile Nerei-Beusnita, pe Valea Minisului din Muntii Aninei, pe teritoriul comunei Bozovici din judetul Caras-Severin. 
Se afla la marginea Drumului National 57B, stiati si ca in locul pe unde trece Paralela 45?  Este montat un indicator invechit, care mentioneaza acest lucru. Cascada este unica in lume datorita felului in care cade apa.



Izbucul Bigar este un izvor alimentat de un curs de apa subteran ce strabate pestera cu acelasi nume din Muntii Aninei si se revarsa in raul Minis de pe un prag stancos acoperit cu muschi, formand o cascada de tuf calcaros, ce poarta numele de Cascada Bigar.

Cascada Bigar se ascunde dupa un parapet de pe marginea drumului, are noua metri inaltime si vederea se face de sus, deasupra ei de la balustrada, gratuit din strada. Din pacate pentru a o vedea asa, de jos, precum in poze, acoperita de muschi verde si peste care siroieste apa ar trebui sa cobori, insa nu e nimic amenajat pentru asta, doar baietii au coborat fiind "interzis" si dificil.

Spun gratuit pentru ca exista la intrare, unde este si un pod, un panou cu tarifarea (5 lei) si mai multe detalii. Cand am fost noi nu era nimeni, poate vanzatorul de bilete care este si ghid se afla pe traseu.

Turistii care vor sa vada si alte obiective turistice si sa afle si legenda din jurul cascadei pot vizita izbucul Bigar, grota, zona candva amenajata e lasata in paragina. Daca sunteti in pana de apa exista un panou de directionare de unde va puteti alimenta.



aspectul laptos e datorita setarilor camerei foto, editarea este minimala, zero... photoshop






xoxo

Comentarii

  1. wow superbe fotografii!!!! Imi plac la nebunie!

    RăspundețiȘtergere
  2. referitor la comentariul tau: blogul lui Sorin a fost închis pentru câteva ore - Iulisa spune ca tabelul pentru "Meloman" l-a preluat ea :) pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am citit mesajul ei in acea zi, de aceea am si pus link spre ea, multumesc.
      xo

      Ștergere
  3. cred ca va imbatati cu fericire in vacanta asta!:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumos loc. Il avem si noi trecut pe lista de "vagabondat". Nu stiu daca ajungem anul asta, dar intr-o buna zi...

    RăspundețiȘtergere
  5. E foarte frumoasa dar pacat ca nu au stiut sa profite de promovarea intensa din ultimii ani si sa o amenajeze asa cum se cuvine.
    Totusi, mi-ar placea sa o bifez si eu. :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Omg, ce minunata e, pare dintr-o poveste! <3

    RăspundețiȘtergere
  7. Este parca rupta din povesti. Superba cascasa, nu stiam de ea!

    RăspundețiȘtergere
  8. Interesanta casacada, iar fotografiile sunt superbe, mai ales cele cu apa ca un voal alb :)

    RăspundețiȘtergere
  9. magical waterfalls....like from some fairy tale!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. omg, ireal de frumos!!!
    tare imi doresc sa ajung si eu in locul acesta superb <3

    RăspundețiȘtergere
  11. Vai cat este de frumos <3 un colt de rai.Pupici

    RăspundețiȘtergere
  12. Arata absolut ireal!Pacat,pacat ce aceasta minune a naturii se afla in Romania :( .Pacat pentru ea,pentru ca noi nu stim sa ne avem grija si sa promovam asemenea minunatii.Nici nu vreau sa ma gandesc cat de amenajat ar fi in jurul ei daca s-ar afla in oricare alta tara...
    Vreau si eu sa o vizitez neaparat,nu cred ca voi reusi anul acesta,dar trebuie sa o vizitez :) .

    RăspundețiȘtergere
  13. cand am fost prin acele locuri nu stiam de existenta cascadei! cine stie cand ajung, dar tare as vrea!

    RăspundețiȘtergere
  14. Miha, mor de ciuda afland ca locul asta ce pare desprins din Rai nu e amenajat asa cum s-ar cuveni! Auzisem ca e la marginea drumului/soselei dar nu-mi inchipuiam ca e lasat asa... de izbeliste! Pelerinaj s-ar face la ea daca am sti... daca am sti!!!

    Pup, draga mea!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Citeam cum in Olanda, parca, era in saptamana mare de Paste si omul care locuia in moara de vant, obiectiv turistic, a iesit sa-si repare gardul si sa-l vopseasca. Ei asta ne lipseste noua, respectul fata de natura, dar si respectul fata de turisti. Caci eu asta am inteles de la omul care in zi de sarbatoare a decis sa se ridice de la masa si sa-si intretina frumusetea casei lui.
      pupici

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!

1001cosmetice

1001cosmetice.ro%20

Postări populare de pe acest blog

Nude dress... leave the stress, start the party, be the best!

[Aboutwomenandnotonly] Chicnova Giveaway

Thanks to the Chicnova store today I am announcing a new giveaway for all my readers and followers. One winner will get 30$ to spend his fav items. You can see two up to 30$ selections . 

[Outfits] Before snowing

Multi se fereau, altii o incantau... si a venit asa zapada. Ieri seara ningea ca in povesti, sarbatorile au trecut, am zambit cu ochii de copil de altadata si am fugit ca ursul in barlog sub paturica. Am lasat pe alta data sa fac poze straielor iernii si am zis ca mai bine ma ocup de editat pe ale mele.