Treceți la conținutul principal

La Enisala in catifea

Lacurile Razim si Babadag strajuiesc acum cetatea medievala de pe varful dealului calcaros dobrogean. Enisala era o fortareata si un oras port la Marea Neagra, pe atunci exista un golf care nu fusese inca blocat de cordoanele de nisip.
Cetatea Enisala este una dintre putinele fortificatii medievale din Dobrogea care a rezistat destul de bine trecerii timpului, zidurile au fost restaurate, iar in 2009 a fost asfaltat drumul care duce spre cetate. Si drumul nostru de la Galati spre Tulcea, dupa ce am trecut de Jijila, a fost unul bun, din ce in ce mai bun!

- Iubitule, una dintre calatoriile de pe anul asta vreau sa fie catre... acolo unde mi-am dorit sa ma pozez mireasa...
Mai stii?
- Au fost mai multe variante, nevasta, e cel de departe, nu?

Cu o zi inainte de aniversare s-a si intamplat, m-am documentat despre rute, alte locuri de vazut pentru a crea un circuit, am lansat invitatii poate mergem mai multi din familie si am pregatit pe ultima suta de metri rochia de catifea. Pentru Enisala!
O zi in Dobrogea, doua-trei cetati din douazecisidoua, parfum de Delta, pe urmele genovezilor. Singurul loc din tara unde gasesti munti, chei, mare, delta, balti si  Dunarea!

Muzeul de Arta Tulcea adaposteste o frumoasa colectie de 311 piese de arta orientala printre care se gaseste si o rochie de mireasa din catifea mov cu broderii aurii. Ei, cum se leaga lucrurile...
In Evul Mediu catifeaua era importata din Orientul Mijlociu in Europa si era folosita la capitonarea scaunelor, paturilor, in diferite articole de imbracaminte de tip trena, pelerina, devenind stofa regilor si simbolul nobilitatii. In Italia se afla centrul comercial al Europei, aici negustorii aduceau cele mai exotice marfuri, caravanele de pe Drumul Matasii poposeau in hanurile, Caravanseraiurile Dobrogei de-altadata. Dar moda revine, se reinventeaza. Toate-s vechi si noua toate.

Galati - Cetatea Enisala - sat pescaresc Jurilovca - Lacul Razim - Cetatea Argamum - Turcoaia Lacul Iacobdeal, Cetatea Troesmis - Galati

In tabloul lui Iosif Iser cladirea cu turn parea a fi geamia din poza alaturata, insa exista o alta mult mai asemanatoare.

Suficient de grea pentru a aluneca elegant in curbe si falduri, catifeaua a fost de la inceput unul dintre cele mai luxoase materiale produse vreodata. Se considera a nu fi potrivita pentru rochiile mulate insa rochia bordo Miss Grey imi pare moderna si rupta din vechi timpuri totodata. Catifeaua este comoda si moale, are un anumit luciu, iti face tenul mai luminos, aspectul mai feminin.

A fost o zi caniculara, ajunsi dupa ora 11 - o ora nepotrivita pentru fotografii, mai ales cand nu ai filtre, dar si pentru expunerea noastra la soare cu tot cu protectia solara - in parcare, am dat jos rochia cu buline pentru cea trei-sferturi in tonuri de bordo si negru. In zona se strangeau niste structuri metalice, pesemne fusese un concert acolo, platim intrarea - 3 lei pentru adulti, ceilalti au reducere, taxa foto 0 - si acum, sus pe metereze!

Turcoaia cu al sau lac si cetate nu am mai vizitat, in zona nu sunt prea multe locuri unde sa mananci, pe la strada, acele cateva am avut ghinionul de a fi ocupate cu evenimente post-nunta. Sa ai apa, gustari si ceva de pus pe cap, copacii sunt o raritate. Costumul de baie, daca nu te deranjeaza sa calci pe pietre la intrarea in apa si foarte important: repelentul anti-tantari! Cei mai multi inamici i-am gasit la Cetatea Argamum.
Mi-a ramas gandul la cherhana, nu am vazut indicatoare in zona Enisala-Jurilovca, abia dupa ce am iesit, in Visina era unul. Nu am vazut acele case cu acoperis albastru, voi intrebati, noua ne-a mancat pisica limba.

xoxo

1. rochia e foarte frumoasa, iar pozele sunt superbe!

2. Ce postare frumoasa Mihaela,cu ea mi-am inceput dimineata.Rochita ta e superba.Te pup weekend frumos iti doresc <3

3. Este o rochie foarte frumoasa si ai pus-o bine in evidenta in pozele "patinate", parca sunt facute cu aparat vechi de fotografiat. A fost un timp, prin anii '80 cand se purta destul de mult catifeaua, aveam un costumas cu fusta si un soi de taior scurt, avea un verde profund. Toate culorile par mai adanci, mai bogate pe catifea, pacat ca in ziua de azi nu mai este atat de apreciata. E drept ca ne trebuie o ocazie speciala ca sa o purtam, mai greu in viata de zi cu zi.

1. Catifeaua pe rosu si verde imi place cel mai mult!
      Privind poza in care port ochelarii pare ok si de zi, rochia e de zi dar e mai festiva prin materialul in sine. Asa-i. Cand am fost la tara in weekend am vazut femei cu fuste lungi din catifea, pantaloni de catifea tigareta, cei din urma mi-au placut tare mult. Ii venea bine purtatoarei.

4. esti adorabila în aceasta serie de fotografii! rochita iti sta foarte bine si imi place frizura - lejera si naturala.
    Zona este frumoasa, noi nu ne-am oprit deloc pe drum intre Tulcea si Mahmudia, de teama ca nu ajungem la timp in port. Stiam ca exista un singur vapor care face legatura între Mahmudia si Sf. Gheorghe si acela circula doar lunea, miercurea si vinerea! Am trecut cu parere de rau, pe langa toate indicatoarele "spre cetate..." "spre biserica..." Si cu toate ca am ajuns în port cu doua ore inainte de ora programata, am nimerit un vapor suplimentar (pentru ca in saptamâna de dupa ploi, 24-30 august) a venit un val de turisti spre Delta) si ne-am bucurat! Am avut exact atâta vreme cat sa descarcam bagajele, sa ducem masina in parcarea platita si sa urcam la bord... apoi ne-am desprins de tarm!
    Prin Babadag am trecut si tare am bodoganit pentru ca drumul era sub toata critica! pietroaie ca pe munte... am circulat cu 10 km/h dintr-un capat de sat în celalalt!... Hm... poate ca la anul, daca ne vom mai intoarce pe aceste meleaguri, vom opri sa vizitam cetatile si bisericile acelea medievale si poate ca si drumul va fi asfaltat :))
    Te pup. Sâmbata si duminica minunata sa aveti!

1. Vapor suplimentar a fost pentru voi! ;) Data viitoare veti avea timp sa le vedeti pe indelete, poate va indreptati si spre Macin. :)
      Exista un site cu starea drumurilor care se reactualizeaza la zi, noi dupa asta ne-am ghidat si nu am avut probleme. Evident ca speram ca toate sa fie reparate, si Herculane sa renasca, si... si...
      Romanie saraca tara bogata...
      pupici

5. pai cred ca a mai vazut Enisala catifea! cel putin in vechime se purta foooaarrrteee mult, se faceau veste si multe altele din catifea!

1. Zona era saraca, nu stiu cat de multa catifea croita a vazut aceasta cetate, fiind una militara, insa cred cu certitudine ca mai mult a fost in valuri de material tranzitand spre vest. Altfel am scris si eu deja.

6. O minunatie rochita ta! Iti vine perfect modelul acesta, te sfatuiesc sa alegi si alte materiale si variatii de rochii bodycon, e clar ca te avantajeaza foarte bine. M-am dus automat cu gandul la modelul meu de catifea verde smarlad, vad ca provine din aceeasi sursa, dar imi place mult mai mult a ta. :)
    La multi ani impreuna, dragilor! :)

1. De la tine am aflat de ei, as fi vrut si una pe verde dar am zis sa o iau usor, evident ca nu spun asta datorita pretului pentru ca este chiar numai bun. Stii ca vreau mai multa musculatura ca sa pot fi multumita si de profil.
      Multumim frumos!

7. Minunata!
    Imi place atat tinuta cat si locatia in care ai ales sa o imortalizezi. <3
    Pupici

1. Multumesc, trebuie sa o mai scot in lume, acus vin si temperaturile potrivite. Si, sa o modific, cum mi-am propus inainte.
      xox

8. Imi place tare mult editarea fotografiilor, iese si mai bine rochia in evidenta :)
    Super!

Andra

9. N-am fost niciodata in acest colt de tara, cu rusine trebuie sa recunosc. Dar Delta si imprejurimile sunt pe lista pt viitorul apropiat. Foarte draguta tinuta ta, imi place la nebunie culoarea :)

10. Imi place cum iti sta rochita iar coafura ta lejera se potriveste de minune cu ea! Iar locatia este de vis!

11. Eu cred ca rochia se potriveste foarte bine cu acest loc. :)
    Pupici,

12. Habar n-am avut că există un astfel de loc în România. Trebuie neapărat să-l văd, l-am pus pe lista de vara viitoare.

1. De jur imprejur e pustiu pentru cei obisnuiti cu agitatia orasului, pentru cei ce-si doresc liniste e perfect, sa nu se uite umbrela acasa, soarele poate deveni neprietenos. :)

13. beautiful velvet dress...you look so pretty!!!!!

14. Mi-a placut foarte mult postarea! Te pup, draga mea!

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!

1001cosmetice

1001cosmetice.ro%20

Postări populare de pe acest blog

Din lumea necuvantatoarelor

De-a lungul timpului am avut in grija doar pisici si pesti. Pestii mi s-au parut cei mai sensibili, daca mediul in care traiesc nu este unul echilibrat apar boli, devin apatici. Alimentatia este foarte importanta si am mai scris despre asta , este importanta indiferent ca vorbim de oameni sau de animale, iar astazi va invit sa cititi povestea Oanei si animalutelor ei pe care am rugat-o sa ne impartaseasca din experienta sa cu cititorii blogului.  Toto, Oachi Mara si Porto        Ei bine, am animăluțe de când mă știu, mai exact de pe la 4 ani și îmi petreceam timpul î n casa cu curte a bunicilor mei din Galați. Încă de pe atunci (când nu exista mâncarea granule sau umedă specială pentru animale) existau formule sănătoase de hrană gătită pentru câini și pisici, care culmea trăiau sănătoși ani mulți, cățeii chiar până la 20-21 de ani. Un singur lucru mi-a spus atunci bunicul, v ă z â ndu-m ă că dau bomboane cățeilor din curte: Nu dulciuri! Niciodată! Sunt otravă

Thank you Michael Bolton for a great show!

2013 mi-a adus multe lucruri bune, pe cele rele vreau sa le dau uitarii, iar la un sfarsit de an exceptional nici nu mi-am imaginat de asemenea amploare. Vazusem cu cel putin o luna inainte ca va participa la Revelionul din aer liber Michael Bolton in Galati cu sprijinul primariei. Mi-am zis ca e o farsa. Nu stabilisem nimic pentru Revelion, voiam doar sa fiu cu sotul meu, sa dansam, sa am parte de liniste... si am avut! Am fost atat de... incat nu am cuvinte, completati voi! Poate pentru ca sunt racita si am dureri crunte de cap, poate ca acea senzatie nici nu poate fi descrisa in cuvinte. Am dansat, am aplaudat, am ovationat. Sufletul meu a fost hranit! Atat pot spune!

Basca, papion si paiete

In Londra am purtat buline, ieri am scos fusta la pozat, iarna stiti ca nu renunt la culori asa ca iata inca o tinuta in stilul meu caracteristic.  Fusesem anuntata ca vom avea parte de soare, mai cald teoretic, practic puteam raci cu propriile maini o sticla de bere insa nu imi era frig incat sa dau bir cu fugitii. Ne-am si distrat. O helanca gri din lana cu fusta conica verde din paiete insir pe pat, ma gandesc la jacheta neagra din imitatie de piele insa blazerul reiat il gasesc mai potrivit, urmeaza papionul, basca si in final geanta si cizmele. Gavroche style, glamour. Eu m-as prezenta asa la birou. Machiajul ochilor mi-a luat timp cel mai mult.