Treceți la conținutul principal

Am facut mucenici pentru 9 martie

Pe 9 Martie este ziua "celor 44 pahare" ar spune barbatii, se praznuiesc cei 40 de Mucenici si se da de pomana si se mananca mucenici asa cum am invatat de la mama si bunica. O reteta dulce care este folosita astfel doar o data pe an.

Sfintii 40 de Mucenici erau soldati crestini si faceau parte din Legiunea a XII-a Fulminata din Armenia care au fost torturati pentru lepadarea credintei. Sursa aici:
https://m.crestinortodox.ro/religie/sfintii-40-mucenici-87984.html


Modul de preparare si aspectul mucenicilor variaza de la zona la zona si sunt fie un fel de paste fierte in zeama indulcita cu miere si nuca, fie niste colaci decorati cu nuca si copti la cuptor.


Ziua de 8 Martie, Ziua internationala a Femeii, dar pentru mine reprezinta doar Ziua Mamei, este ultima zi „a babelor”. Pe 9 Martie, in traditia populara se sarbatorea prima zi “a mosilor”, de primavara. Se bea vin si se mananca mucenici.

In Ardeal si Oltenia, mucenicii se pregatesc la cuptor, fiind realizati din coca dulce, dospita. Se framanta o coca asemanatoare celei de cozonac.

Eu ii fac intotdeauna in functie de perioada in care ne aflam fata de postul Pastelui. Deci de post de data aceasta.


Am facut un aluat pentru 15 mucenici de dimensiuni medii, cu ingredientele:






500 gr faina
25 gr drojdie proaspata/7 gr drojdie uscata
70 gr ulei
5 linguri rase de zahar
260 gr lapte de soia/apa calduta
1 varf sare
coaja portocala sau esenta de vanilie
nuca
miere sau sirop de zahar


Reteta am preluat-o de la Laura Adamache si am adaptat-o.


Dupa ce a stat la crescut 30 minute, ne apucam de treaba. I-am impletit, dar pot fi facuti si simpli.


Intre timp pregatim nuca, asta daca nu ati facut-o inainte. Eu am avut un mic ajutor :)


Am improvizat: alune de pamant din muesli, fistic, alune caramelizate si cu susan, plus migdale. Toate tocate marunt.


Odata ajunsi in tava se mai las la crescut 30-60 min.


Spre final n-am mai avut rabdare la impletit si i-am facut simpli. In total 13 bucati, unii mai mari altii mai mici.

I-am uns cu apa, esenta vanilie si miere, inainte de a-i baga la cuptorul preincalzit timp de 5-10 minute la 180 grade C. Se tin 15-20 minute, la mijlocul cuptorului la 160 grade C.


 Cum s-au racit i-am si montat !


Bucuroasa de cei mai pufosi mucenici facuti vreodata, salvati si incercati la anul ! :)

Peace & love!

update 2018:


Comentarii

Trimiteți un comentariu

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!

1001cosmetice

1001cosmetice.ro%20

Postări populare de pe acest blog

Nude dress... leave the stress, start the party, be the best!

[Aboutwomenandnotonly] Chicnova Giveaway

Thanks to the Chicnova store today I am announcing a new giveaway for all my readers and followers. One winner will get 30$ to spend his fav items. You can see two up to 30$ selections . 

[Outfits] Before snowing

Multi se fereau, altii o incantau... si a venit asa zapada. Ieri seara ningea ca in povesti, sarbatorile au trecut, am zambit cu ochii de copil de altadata si am fugit ca ursul in barlog sub paturica. Am lasat pe alta data sa fac poze straielor iernii si am zis ca mai bine ma ocup de editat pe ale mele.