Treceți la conținutul principal

Macin si cascadele

Majoritatea cursurilor de apa din Muntii Macinului sunt influentate in mod direct de climatul arid al regiunii, in functie de precipitatiile sub forma de ploaie, in mica masura ca urmare a topirii zapezilor, prea putin din cantitatea totala fiind reprezentat de alimentarea subterana. In perioadele ploioase si in special primavara, pe vaile stancoase din Cheile Chediului, Carada, Ditcova, Racova, Piscu Inalt, Valea cu Tei, Valea Boului, Valea Viilor si altele, se formeaza cursuri de apa cu praguri si cascade temporare. Cascada principala din Cheile Chediului are 6 m.
sursa: http://www.parcmacin.ro/

Ca sa ajungem la Cheile Chediului am luat B.A.C-ul pentru traversarea Dunarii cu directie spre satul Greci. Spre sud, pe drumul ce urmareste pe la poale culmea muntilor. Dupa ce ai traversat cateva palcuri de padure iar pe dreapta treci de Pietrele Mariei, pe stanga stana si zone intinse la cheremul popandailor. Nu ai cum sa ratezi locul, micutii da, sunt greu de prins in poze, la cat de rapizi si agitati sunt. Cu masina parcata langa bariera, credeam ca e si masina rangerului, montata special pentru cei care veneau cu masinile doar pentru gratare la gura rezervatiei, traversam un paraias si dupa o mica portiune de padure dam in Poiana cu Foisor, de unde intrarea in chei se vede bine. Anul asta am vazut doar schela, casuta lipsea. Traseul nu este marcat dar poteca este evidenta.

Cascada Cheile Chediului/"cupe inghetata de fistic"

Curs de apa cu praguri

Nu am fost singurii vizitatori, anul trecut in aceeasi luna veti vedea ca a fost o si mai mare animatie. Se poate urca pe partea stanga pe langa cascada si copacul din imaginea de mai sus, sus de tot pana pe varful culmii Ioanesului, insa ne-am intors la masina si am facut dreapta ocolind Ioanesul si lasandu-l in urma. In apropiere de Dealurile Stubeilor am cotit spre stanga spre Moroianul II. Pe panta caruia ne-am odihnit, am mancat. Am urmarit cu binoclu o pasare rapitoare.
Unii au urcat si pe Moroianu I, altii au inspectat zona (valea dintre cele doua varfuri) pentru continuarea traseului descoperind cele doua cascade de la final. S-a coborat pe Valea Carada pana la intersectia cu Valea Avionului de unde am mers pana la masina.

... pe alocuri am gasit si petece de zapada

... vizuini, leurda, paturi de flori: ghiocei, brebenei, toporasi

... mirosul de flori, acompaniat de cantecele pasarilor

... ne-au filat nemiscati flocosii camuflati

Moroianu II, de pe care se poate face un tur de orizont complet!
Pentru detalii, denumiri si identificare: http://www.muntesiflori.ro/chediu/

... coborarea

... ultimul marcaj, plastic alb cu rosu, l-am legat de un copacel

... golden hour

Varful Moroianu II depaseste inaltimea de 420m. Cati kilometri am facut? In jur de 8, o miscare pe care abia o asteptam, un aer mai proaspat. De departe, din zona, cu sufletul deschis, cu respect fata natura, merita sa vii, sa te incarci cu energie.

xoxo

1. Id enjoy hiking there, is such a marvelous place! Nature's beauty is breathtaking! You look so lovely at the top of the mountain!:) Happy weekend drag! xo

2. Superb, cred ca a meritat din plin oboseala!

1. Traseul l-am facut in voie, e usor, nu e lung, se putea uni cu altul si sa ajungi in capat.

3. I'm totally breathtaken Mihaela!! Happy Easter darling :-)

4. Foarte faine pozele, locuri superbe!
    Sa ai un weekend minunat!

5. This place looks stunning and I would love to hike there x

Florals&Smiles

6. O zi splendidă, petrecută în natură! :)

7. Maai, da' ce meleaguri frumoase! Cate frumuseti ai surprins cu camera foto! Multumim pentru plimbare!
    Weekend placut!

8. Superb !! Te invidiez uneori cand ma gandesc prin cate locuri minunate faci drumetii <3 te pup!!

9. cat de frumos! nici nu stiam de asemenea locuri!!!!!!!! uau!!!! :) Ioana

1. In batranii Dobrogei, sunt mai ofertanti decat ceea ce pare vazuti de la departare.

10. Foarte frumoase pozele si peisajele. Astept sa fie totul verde si sa se faca mai cald sa mai iesim si noi la aer. Te pup.

11. A mai ramas vreun coltisor nevizitat? :)

1. Mai sunt, mai sunt, altii vin an de an si tot mai descopera ceva. Vrem sa dam peste broaste testoase, mai multe decat anul trecut, abia astept sezonul macilor.

12. Ce frumos! Daca-mi spui ceva de cascade, m-ai cucerit asa ca postarea ta m-a uns la suflet si mi-a facut un dor de duca...
    Abia astept sa incepem marea hoinareala. Primavara unde esti?
    Pupici

1. Daca vii in Delta da o fuga si pana in Macin. ;)
      Primavara e aici, doar capricioasa, te pup!

13. Programez o ieşire în Măcin în această primăvară, iar articolul tău a picat la ţanc!
    Din câte am citit în general, se pare că am nevoie de vreo săptămână în zonă...!
    Ioana

1. Daca vrei sa ne intalnim da un semn, noi vom mai face trasee.

2. Mulţumesc. Cred ca la noi va fi pe undeva prin mai.

14. Cat de bine, Mihule, cat de frumos! Citind postarea, privind fotografiile, am simtit ca am primit o gura de aer proaspat! Well done, frumosi drumeti! :)

Pupici si imbratisare!
    Ilda
    Lavender Thoughts

1. Tot ce tine de munte si mare are acest efect asupra mea, gura de aer proaspat.
      Big hug, cu multumiri!

15. this place is magical... I hope I can visit it some day. Like yourself, I love to be in the nature.

16. Obviously this is a really lonley but absolutely beautiful place! Thank you for sharing the adorable pictures - another proof that you are live in an impressing country <3
    Kisses

International Giveaway: Christmas Surprise with Self Interest
    www.dressedwithsoul.com

17. Contemplative. You're welcome! ♥
    many kisses

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!

1001cosmetice

1001cosmetice.ro%20

Postări populare de pe acest blog

Din lumea necuvantatoarelor

De-a lungul timpului am avut in grija doar pisici si pesti. Pestii mi s-au parut cei mai sensibili, daca mediul in care traiesc nu este unul echilibrat apar boli, devin apatici. Alimentatia este foarte importanta si am mai scris despre asta , este importanta indiferent ca vorbim de oameni sau de animale, iar astazi va invit sa cititi povestea Oanei si animalutelor ei pe care am rugat-o sa ne impartaseasca din experienta sa cu cititorii blogului.  Toto, Oachi Mara si Porto        Ei bine, am animăluțe de când mă știu, mai exact de pe la 4 ani și îmi petreceam timpul î n casa cu curte a bunicilor mei din Galați. Încă de pe atunci (când nu exista mâncarea granule sau umedă specială pentru animale) existau formule sănătoase de hrană gătită pentru câini și pisici, care culmea trăiau sănătoși ani mulți, cățeii chiar până la 20-21 de ani. Un singur lucru mi-a spus atunci bunicul, v ă z â ndu-m ă că dau bomboane cățeilor din curte: Nu dulciuri! Niciodată! Sunt otravă

Thank you Michael Bolton for a great show!

2013 mi-a adus multe lucruri bune, pe cele rele vreau sa le dau uitarii, iar la un sfarsit de an exceptional nici nu mi-am imaginat de asemenea amploare. Vazusem cu cel putin o luna inainte ca va participa la Revelionul din aer liber Michael Bolton in Galati cu sprijinul primariei. Mi-am zis ca e o farsa. Nu stabilisem nimic pentru Revelion, voiam doar sa fiu cu sotul meu, sa dansam, sa am parte de liniste... si am avut! Am fost atat de... incat nu am cuvinte, completati voi! Poate pentru ca sunt racita si am dureri crunte de cap, poate ca acea senzatie nici nu poate fi descrisa in cuvinte. Am dansat, am aplaudat, am ovationat. Sufletul meu a fost hranit! Atat pot spune!

Basca, papion si paiete

In Londra am purtat buline, ieri am scos fusta la pozat, iarna stiti ca nu renunt la culori asa ca iata inca o tinuta in stilul meu caracteristic.  Fusesem anuntata ca vom avea parte de soare, mai cald teoretic, practic puteam raci cu propriile maini o sticla de bere insa nu imi era frig incat sa dau bir cu fugitii. Ne-am si distrat. O helanca gri din lana cu fusta conica verde din paiete insir pe pat, ma gandesc la jacheta neagra din imitatie de piele insa blazerul reiat il gasesc mai potrivit, urmeaza papionul, basca si in final geanta si cizmele. Gavroche style, glamour. Eu m-as prezenta asa la birou. Machiajul ochilor mi-a luat timp cel mai mult.