Treceți la conținutul principal

Ziua in care am mers cu alunitele la dermatoscopie

Fara machiaj, doar crema solara si rochita vaporoasa. Jos textila, lupa pe alunite!

Prima parte a anului e numai buna pentru un control la dermatolog. Anul trecut am amanat, iar anul asta am insistat pana am gasit unde sa ma programez. In cadrul campaniei, si nu numai, la doctorul Alin Tatu telefonul doar suna si oricat de bun se spune ca e a trebuit sa ma reorientez. La nivel national, La Roche-Posay Romania desfasoara din 2013 o campanie gratuita pentru publicul larg de verificare a alunitelor, pana pe 30 iunie 2016 poti beneficia de o consultatie gratuita (in limita locurilor disponibile), vezi pe http://www.protectiasolara.ro/programeaza-te-2/ lista oraselor si datele de contact. Daca nu gasesti nimic disponibil discuta cu medicul tau de familie pentru o trimitere la dermatologie.


Alunitele poarta denumirea medicala de nevi pigmentari, aglomerari de melanina, si reprezinta tumori benigne ce pot sa apara oriunde pe piele, la orice varsta, chiar si la nastere. Cei de la nastere sunt congenitali, iar cei care apar in timpul vietii dobanditi.

Problemele vin de la alunitele mari care isi schimba forma, culoarea, cresc sau provoaca mancarimi si durere. Alunitele obisnuite trebuie si ele supravegheate, deoarece se pot maligniza atunci cand sufera o agresiune sau o modificare de aspect. Poate fi vorba atat despre o zgarietura, intepatura, taietura, cat si despre o agresiune chimica cu acizi de exemplu, sau chiar o agresiune prin expunerea la raze ultraviolete, naturale sau artificiale.

Dar si in cazul alunitelor in zone de contact, de frecare sau pericol de taiere, medicul va alege indepartarea lor pe cale chirurgicala. Pana nu de mult timp alunitele nu au prezentat pentru mine vreun semn de ingrijorare, doua aparute sub sani in ultimii zece ani au tot crescut si intr-un interval scurt de timp au mai aparut noi alunite mici, chiar daca nu am mai stat la plaja de vreo 5 ani.

Daca vrei sa te feresti de cancerul de piele, trebuie sa eviti in primul rand agresiunea asupra alunitei, apoi te expui la soare pana in ora 10 dimineata si dupa ora 16, iar cremele fotoprotectoare sa fie folosite pe tot parcursul anului. Chiar si cand ploua, cum a fost azi!

Ai grija de pielea si sanatatea ta! Verifica constant aspectul alunitelor tale (pielea capului, zona intima... de peste tot) la tine acasa. La dermatolog te dezbraci, esti "trecut sub lupa", raspunzi unor serii de intrebari (bonus: "azi ati mancat?", i-am raspuns ca-n fiecare zi, dar de fapt la pranz am luat doar cateva inghitituri din cauza emotiilor), se completeaza o fisa si ti se explica situatia pielii. Nu dureaza foarte mult. Eu trebuie sa revin peste 3 luni ca mai apoi sa fie indepartate de catre doamna doctor Adochitei Valentina sau un chirurg plastician. Temerile mi-au fost inlaturate doar pe jumatate. Vom vedea...

P.S: pozeaza, masoara, noteaza evolutia alunitelor, a acelora care par in neregula.

xoxo

Comentarii

  1. Uau! Indepartarea unei alunite e ultimul lucru la care m-as gandi... Experientele a doi cunoscuti m-au speriat de-a binelea... Sper sa nu fie cazul sa merg cu vreuna la verificat (nu am prea multe, dar nu se stie niciodata). Multumesc pentru info.
    Numai bine! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine sa fie, Diana, tinute sub control putem trai foarte bine cu ele.
      Protectia e cheia.

      Ștergere
    2. Bună Mihaela, sunt curioasă cum a decurs operația, cum s-a vindecat zona. Mulțumesc și sănătate <3

      Ștergere
    3. Operatia a fost de scurta durata, dureroasa in momentul injectarii anesteziei locale si mai putin dureroasa dupa pe perioada refacerii. Conteaza si zona si daca sunt mai multe. Mi-a fost greu sa dorm doar pe spate, eram limitata in miscari. Una din cicatrici arata foarte bine, abia se cunoaste pe cand cealalta e mai aparte si inca o tin sub control. In continuare nu am voie bai de soare si incurajez ca orice alunita care ridica semne de intrebare sa fie inlaturata. Multumesc.
      Daca mai ai intrebari... scuze ca am raspuns abia acum.

      Ștergere
  2. foarte bine ai facut, eu nu m-am invrednicit inca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil daca nu le aveam pe cele doua nu ma duceam nici eu. Daca ti-a atras atentia ceva du-te te rog.

      Ștergere
  3. Si eu, in general, sunt pe principiul mai bine sa previi decat sa tratezi, dar in Finlanda este ATAT de scump incat chiar nu iti permiti totdeauna sa mergi doar asa, "de amorul artei".. :)) Cel putin la privat iti golesc buzunarele instant (fac un tratament dermatologic si ma zgariu pe ochi de cate ori ies din cabinet :D). Intr-adevar, poti apela si la serviciul public, doar ca dureaza mai mult, au prioritate cazurile mai importante.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu incurajez cheltuielile inutile, cred ca ma stii, medicul ne spune sa ne verificam singuri si cand vedem o evolutie si semne distictive si nefiresti la unele alunite sa luam masuri. :)

      Ștergere
  4. Eu intotdeauna am avut alunite, am dobandit insa unele pe parcurs. Control la 3 luni la inceput, sa vada ce modificari sunt( marime, forma, culoare) si apoi din jumatate in jumatate de an. Cred ca daca mi-ar spune ca unele trebuiesc operate, m-as panica, dar pana acum a fost ok.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu pistrui, cica nu-s un candidat care prezinta pericol si totusi expunerile nesabuite din adolescenta par sa aiba urmari abia acum. Ale mele doua, care nu sunt la fel cu celelalte, trebuie operate datorita localizarii lor.
      Sa fie ok si de acum incolo, Ana.
      xox

      Ștergere
  5. Conteaza foarte mult si la cine te duci... eu am fost cu ale mele, ma si programasem sa le inlature dar m-am razgandit. Le-as fi inlaturat doar din motive estetice pentru ca nu erau periculoase dar mi s-a facut frica...

    RăspundețiȘtergere
  6. Verisoara mea are multe alunite mari si mici si anual i se indeparteaza cateva dintre ele. Rezultatele histopatologice sunt cele mai importante dupa indepartare! Multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De rezultate mi-e teama insa tot ele ar inlatura teama.
      Sanatate iti doresc si tie, Andrea!

      Ștergere
  7. Am aceva alunite si de mult timp , dar n-am fost niciodata la un control. E drept ca nici n-am observat vreo modificare in aspectul lor, dar preventia e de baza, recunosc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mine in afara de cele doua se tot inmultesc, oricum ele sunt principala grija.

      Ștergere
  8. Doamna doctor Adochitei Valentina e minunata!!! Numai bine Miha draga! Te pup. Mihaela (parter)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Miha, ce surpriza mi-ai facut, sa te vad pe blog, multumesc! Eu nu am nici un repros, s-a comportat exemplar insa sunt persoane care nu au fost multumite. Acum ma gandesc si la medicul meu care m-a operat pe coloana si totusi nu e vazut bun de toata lumea.
      pupici

      Ștergere
  9. Trebuie sa-mi fac si eu o programare.
    Nu am fost niciodata si asta nu e bine deloc...
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu am alunite pe tot corpul, de cand ma stiu. Am fost la doctor, impinsa de mama de la spate, fiindca imi mai apar altele noi. Mi-a zis ca sunt genetice, cate au de aparut o sa apara! Mult succes si fara frica!

    RăspundețiȘtergere
  11. Am o gramada de alunite, mi-au si aparut cu timpul, si sunt sigura ca o sa mai apara. Mama la fel este plina :)) Ei i-au indepartat cateva alunite prin inghetare (nitrogen), nu a durut-o chiar deloc, cad singure. Eu am fost o singura data la control, caci am cateva care ma preocupa, dar mi s-a spus ca nu sunt problematice. De atunci au mai crescut, au mai aparut si altele, asa ca va trebui sa imi fac timp pentru alt control. Sa nu-ti fie frica, va trece si asta. Curaj!
    Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand nu sunt suspecte, probabil la cele care ies in relief pot fi indepartate prin inghetare, micute. La mine trebuie testate, vedem peste 3 luni, pana atunci le protejez.
      pupici

      Ștergere
  12. M-am programat pentru săptămâna viitoare :) Habar n-aveam de existența acestei campanii, mulțumesc! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. O singura data m-am dus,acum 2 ani, dar nu prin campania asta ci la medicul la care m-am inscris prin asigurareaa pe care o am la job.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte bine, sa mergem la consult cand simtim ca ceva nu e in regula.

      Ștergere
  14. Si eu ar trebui sa imi duc alunitele la control, ca am o constelatie deja, sa vad daca mai gasesc locuri. Multumesc de informatie.

    RăspundețiȘtergere
  15. Ai mare dreptate, eu nu mai stau la plaja de cativa ani tocmai pentru ca am o piele predispusa la aparitia de pete si alunite.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am reusit sa le scot chirurgical, inainte, dupa multi ani si eu, am fost la plaja. Partea buna e ca am stat mai mereu acoperita, mai mult m-am balacit si am avut si parte de nori. Evident ieseam dimineata sau dupa ora 16.
      Nu ma mai pasioneaza pielea bronzata, acum dupa operatie oricum nu am voie expunere. Ma acopar foarte bine cu haine cu maneci lungi, palarii, esarfe.

      Sa fie bine!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!

1001cosmetice

1001cosmetice.ro%20

Postări populare de pe acest blog

Nude dress... leave the stress, start the party, be the best!

[Aboutwomenandnotonly] Chicnova Giveaway

Thanks to the Chicnova store today I am announcing a new giveaway for all my readers and followers. One winner will get 30$ to spend his fav items. You can see two up to 30$ selections . 

[Outfits] Before snowing

Multi se fereau, altii o incantau... si a venit asa zapada. Ieri seara ningea ca in povesti, sarbatorile au trecut, am zambit cu ochii de copil de altadata si am fugit ca ursul in barlog sub paturica. Am lasat pe alta data sa fac poze straielor iernii si am zis ca mai bine ma ocup de editat pe ale mele.