Treceți la conținutul principal

[Cu lumea'n cap] cazare incotro?

Din incursiunea noastra din august o sa ma intorc putin in timp sa va arat cateva imagini din locul unde ne-am cazat, apoi vom continua pe drumul de la Cluj cu directia Vatra Dornei.

Ce aventura a mai fost si cu traseul varful Cindrelului, nu stiu daca anul asta, la cate obiective sunt si timp limitat, dar la Iezere tot trebuie sa ajungem, sotul e in asentimentul meu. Cine urca la Iezere, trebuie să se imbrace bine, vegetatia e de tip alpin si subalpin iar temperatura medie anuala este de -1 – 0 grade Celsius. Cu gandul la animale, plante, pasarile de aici, o parte au fost mentionate si in "Important Bird Areas in Europa", de catre BirdLife International, as vrea sa vad cateva din speciile protejate prin lege precum: pasarea omatului si prundarasul de munte.

Statiunea Paltinis este la 25 km de Sibiu iar noi am fost cazati la vila Edelweiss. Ti se cam impleticeste limba la pronuntia numelui dar slava Domnului ca nici nu am fost pusa in postura sa-l rostesc. Zona este linistita, noi cand am ajuns apunea soarele, am oprit cu totii masinile si pret de cateva minute ne-am delectat ochii si am scos aparatele. Care a fost mai in fata a fost mai norocos.

Livingul e foarte cald si primitor, am pozat tot ce mi-a atras atentia, cand am avut chef, dar trebuie sa stiti ca vila e facuta tare fain, cu o bucatarie complet utilata -poti sa-ti faci cafea la aparat-, sala de mese, sala de relaxare, terasa, cu aspect cochet si aerisit. Foarte curat. Nici despre dormitor/camera nu am nimic de obiectat, persoana responsabila ne-a primit si ne-a condus fara sa-si faca prezenta pe perioada sederii.
Postarea nu este o reclama, doar un feedback si un ajutor pentru cei interesati de cazare si de pareri ale persoanelor care s-au cazat acolo.

xoxo

P.S.: cum bine spune Alina, mi-am dat seama ca sarisem peste rubrica meloman pentru o zi, melodia se potriveste de minune acestei postari:

Floarea-reginei, sau floarea-de-colt, (Leontopodium alpinum Cass.) este o specie de plante erbacee, perene. Daca in Romania planta ajunge doar pana la inaltimea de maximum 20 cm, ea poate creste in alte tari pana la 50 - 80 cm. Perioada de inflorire este iulie - august. *sursa: wikipedia
Floarea de colt, monument al naturii si protejata prin lege, este de secole un simbol national in Austria si Germania, fiind prezenta in arta populara, in basmele si legendele vechi de secole, in traditiile pastrate de la o generatie la alta, ca un simbol al puritatii. Prezenta adesea in flora Muntilor Alpi a devenit un simbol pentru aceste tari, la fel si pentru Elvetia. *sursa: gradinamea

Multumesc, Alina!

1. Nu am fost niciodata in Paltinis, asa ca o sa iau in considerare decrierea ta in cazul in care voi calatorii in acea zona!

2. This is awesome great picture you look great sleeping doll.

3. Faină pensiunea. Dacă ai fost mulțumită de serviciile oferite, poți chiar să le scrii o recenzie pe Google maps! :)

1. Am vazut ca pot lasa si pe Facebook, dar e buna si ideea ta, multumesc, voi scrie in ambele parti. La 110lei pe noapte chiar m-am simtit excelent.

4. O astfel de vacanta e binevenita. Frumos locul, cat si pensiunea unde ati stat.Pupici!

1. Dupa traseul super solicitant de pe Cindrel iubeam scarile alea de la camera pana la bucatarie si inapoi, imi tratam febra musculara chiar daca aratam cam caragioasa. :))
      xo

5. Arată foarte bine vila. Îmi plac tipul acesta de case, îmbinarea dintre lemn și piatră este super. Te pup!

1. Asa-i si noua ne-a placut, unii deja doreau sa faca Revelionul aici, nu contest faptul ca ar fi fost frumos insa nu doream sa dau "aiurea" banii pe cazare doar sa stau in alta casa, eu prefer acasa. Pupici, Ramona!

6. ce dragute sunt pasarelele acelea :).

de la numele pensiunii m-am apucat sa fredonez Edelweiss din Sunetul muzicii :).

ce frumos dormi tu acolo! ;))

1. Da, azi dimineata imi cantau doua pasarele, erau de dimensiunea unor vrabiute dar nu am apucat sa le vad mai bine ca s-au rusinat. :)
      Eu de la feedback-ul tau am cautat-o si am completat postarea, multumeesc!
      Cum se trezeste al meu cum ajung pe perna lui, el spune ca ocup locul, eu ii zic ca il caut. :))
      pupici

7. cat de frumos!! peisajul de vis si cazarea pare a fi tare primitoare, am notat in caz ca ajung pe acolo .Pupi

1. Camerele sunt bine izolate, erau familii cu copii cazati inaintea noastra asa ca ori eram noi prea obositi ori nu am auzit nici pas. :))
      xox

8. waw, chiar arata super bine! o sa-mi fac o nota, daca ajung pe acolo sa stiu unde trag :D

1. Urmatoarea postare este despre o alta, cu putin mai scumpa dar si mai dotata, de patru stele, insa la un pret ok pentru ceea ce ofera. Multumesc, Clau! xo

9. pe vremea copilariei mele, ne cazam mereu la Cabana Turistilor. Era cea mai faina pe atunci si conditiile pe timp de iarna erau super - caldura suficienta si... totul central.
    Mai târziu în timpul liceului urcam cu masina unui coleg în fiecare sâmbata pe timp de vara, la discoteca, la parterul Casei Turistilor :)) Ce vremuri faine :)))
    Amintirea celui mai frumos concediu petrecut vreodata la munte în viata mea este din 2001, la Paltinis, Hotel Cindrel :)) Am fost cu tot familionul: parintii, fratele cu prietena lui, fetele mele si noi doi, plus o familie de prieteni cu doi baieti de vârsta fetelor mele, Am ocupat atunci 6 camere. Ziua eram pe pârtie, sera la dans... Si nemetii erau cât omul! Ca în basme!
    pup draga mea xoxo

1. Asa ce ma bucura comentariile tale, vii cu povesti, amintiri, informatii ultile dar si bogate pentru suflet, iti multumesc pentru tot. Pentru mine si Laurentiu a fost prima oara, noi abia acum descoperim. La hotel Cindrel parca am luat masa intr-o seara, cred ca interiorul arata la fel. Imi inchipui cat de frumos v-ati distrat de fiecare data!
      Te pup, cu drag!

10. Mi-e asa un dor de munte, de muntele nostru romanesc, iar pozele tale m-au rascolit si mai tare, din pacate pana la vara nu avem cum sa ajungem...
    Pozele cu pasari sunt superbe, si uite ca mi-ai dat o idee, de un aranjament de poze inramate, toate avand pasarile drept subiecti. Faza e ca n-am pozele :)))))
    Imi place mult cum arata vila, insa apreciez foarte tare faptul ca au facut ceva mai diferit la geam, la draperia perdea ma refer, se vede foarte frumos, si ii da un aer interesant, decat o simpla perdea atarnata, nu-i asa?

Te pup! Hai ca iar am dat inapoi si m-am uitat la pasari, cata gingasie!

www.piecesofsoul.com

1. Eu iti doresc ca la vara sa prinzi in cadre cat mai multe pasari si asa vei pune planul in aplicare! ;) Pentru astfel de poze trebuie ori noroc sa ai fie un obiectiv cu care poti sta la panda din indepartare, si rapiditate, si...
      Asa-i, de aici si pozele.
      Pupici!

11. Foarte frumos decorat interiorul, multumim de recomandare! :X

12. Arata foarte bine, acum as pleca spre Paltinis ...;))
    Pupici

1. M-am gandit la tine cand vei cuceri Cindrelul, dar cum veti merge cu cortul nu aveti nevoie de o camera. xox

13. Ce detalii dragute ai surprins in vila unde v-ati cazat! Mi-e dor de vara si de calatorii. Te pup!

1. Multumesc, Camelia, ti-ai pregatit lista cu locurile unde doriti sa colindati? Cu toate astea revin si spun: sa fiti sanatosi si sa aveti timp sa savurati fiecare calatorie. Pupici!

14. Foarte frumoase pozele. Acum ca ai pomenit de pasari vreau sa merg sa le vad, desi cred ca vor fi mai greu de gasit :))

15. Such a lovely home & thanks for sharing the lovely video, Mihaela! xoxo

1. A lovely accommodation in Paltinis, I'm glad to present you. xoxo

16. Imi plac gazdele care "nu-si fac simtita prezenta pe perioada sederii"! Eu asa simt nevoia... Am fost ;a Cheia, la Colt de Rai, grozava pensiune, intru-totul! Dar gazda... soacra si mama si matusa, 3 in 1! Phiii, ma obosea teribil sa fiu si sa fie atat de amabila!
    Imi place, am retinut ideea! Ca si la Dor de munte! :)
    Mii de pupici, Mihule!
    Ilda
    Lavender Thoughts

1. Prefer sa fie sinceri si sa-mi spuna de la inceput ce asteptari au, daca sunt "reguli" si sa avem intimidate, sa fim relaxati. Mi-am dat seama ca e bine ca proprietarii sa locuiasca in alta parte, la Lepsa aveau camera in dreptul scarilor auzeau fiecare miscare. :))
      Te pup si te imbratisez!
      Multumesc tare mult de vizita, acus vin si eu la tine, am ramas in urma.

17. E foarte buna sugestia! De cate ori am fost in Sibiu, m-am cazat in oras si doar am vizitat Paltinisul. E o zona frumoasa si civilizata intr-adevar. :)

18. wonderful photographs as always...the nature is amazing and I like the indoor photos as well..those orange roses in the vase are so beautiful!

Those wild white flowers are magical...and if I understood well, they are to be found in the mountains? In Croatian mountains there are also some wild flowers that can be found only there...and so is the case with the last one? it can be found only in Romania?

1. Now rarely, can be found on highest mountains known as Alps, Carpathians; countries as: Germany, Austria, Romania too. http://en.wikipedia.org/wiki/Leontopodium_alpinum
      I guess yes, I don't remember now, are wild flowers can be found only in Romania.
      P.S.: Dianthus callizonus, in Romanian: Garofita Pietrei Craiului - this one! Discovered in 1853.

19. Foarte mult mi-a placut postarea! Tu stii sa aduni tot ce-i mai frumos in postarile tale pentru a ne incanta sufletul, a-l cuprinde de entuziasm, de farmec. Te imbratisez, cu drag!

1. Inseamna ca am atins ceea ce mi-am propus, iti multumesc pentru aprecieri, pupici si imbratisare!

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!

1001cosmetice

1001cosmetice.ro%20

Postări populare de pe acest blog

Din lumea necuvantatoarelor

De-a lungul timpului am avut in grija doar pisici si pesti. Pestii mi s-au parut cei mai sensibili, daca mediul in care traiesc nu este unul echilibrat apar boli, devin apatici. Alimentatia este foarte importanta si am mai scris despre asta , este importanta indiferent ca vorbim de oameni sau de animale, iar astazi va invit sa cititi povestea Oanei si animalutelor ei pe care am rugat-o sa ne impartaseasca din experienta sa cu cititorii blogului.  Toto, Oachi Mara si Porto        Ei bine, am animăluțe de când mă știu, mai exact de pe la 4 ani și îmi petreceam timpul î n casa cu curte a bunicilor mei din Galați. Încă de pe atunci (când nu exista mâncarea granule sau umedă specială pentru animale) existau formule sănătoase de hrană gătită pentru câini și pisici, care culmea trăiau sănătoși ani mulți, cățeii chiar până la 20-21 de ani. Un singur lucru mi-a spus atunci bunicul, v ă z â ndu-m ă că dau bomboane cățeilor din curte: Nu dulciuri! Niciodată! Sunt otravă

Thank you Michael Bolton for a great show!

2013 mi-a adus multe lucruri bune, pe cele rele vreau sa le dau uitarii, iar la un sfarsit de an exceptional nici nu mi-am imaginat de asemenea amploare. Vazusem cu cel putin o luna inainte ca va participa la Revelionul din aer liber Michael Bolton in Galati cu sprijinul primariei. Mi-am zis ca e o farsa. Nu stabilisem nimic pentru Revelion, voiam doar sa fiu cu sotul meu, sa dansam, sa am parte de liniste... si am avut! Am fost atat de... incat nu am cuvinte, completati voi! Poate pentru ca sunt racita si am dureri crunte de cap, poate ca acea senzatie nici nu poate fi descrisa in cuvinte. Am dansat, am aplaudat, am ovationat. Sufletul meu a fost hranit! Atat pot spune!

Basca, papion si paiete

In Londra am purtat buline, ieri am scos fusta la pozat, iarna stiti ca nu renunt la culori asa ca iata inca o tinuta in stilul meu caracteristic.  Fusesem anuntata ca vom avea parte de soare, mai cald teoretic, practic puteam raci cu propriile maini o sticla de bere insa nu imi era frig incat sa dau bir cu fugitii. Ne-am si distrat. O helanca gri din lana cu fusta conica verde din paiete insir pe pat, ma gandesc la jacheta neagra din imitatie de piele insa blazerul reiat il gasesc mai potrivit, urmeaza papionul, basca si in final geanta si cizmele. Gavroche style, glamour. Eu m-as prezenta asa la birou. Machiajul ochilor mi-a luat timp cel mai mult.