Treceți la conținutul principal

Cazanele Dunarii

Cazanele sunt un sector din defileul Dunarii la trecerea prin Muntii Carpati. Cazanele Mari se incadreaza intre masivele Ciucarul Mare (pe teritoriul Romaniei) si Veliki Strbac (Serbia).
Cazanele Dunarii si masivele Ciucarul Mare & Ciucarul Mic fac parte din Parcul Natural Portile de Fier.

Dupa vizita la Chipul lui Decebal ne-am indreptat spre traseul ecoturistic Ciucarul Mare. Acces direct din DN 57, este marcat cu un triunghi galben pe arborii din imediata apropiere a potecii. Ne-am echipat corespunzator si la drum. Drumetia, sub umbrela padurii, este numai buna, era in jur de ora 11. A durat nitel drumul din Herculane, cu o scurta oprire in Orsova.

In aceasta perioada domina verdeata arbustilor in contrast cu coloristica florilor de munte si ne apropiam de ce e mai spectaculos. Pe parcursul traseului intalnim patru puncte de belvedere care iti incanta ochiul si-ti bucura sufletul, sunt locurile de unde poti admira Cazanele Mari si Veliki Strbac, de pe partea sarbeasca a Dunarii.

Echipamentul minim si lejer, am preferat pantaloni lungi pentru un plus de protectie atat UV cat si de vietatile de care ne ferim, o sapca, bocanci, apa si bete.

Gusterul, soparla de smarald, soparla verde, lacerta viridis, a fost prima vietate intalnita pe traseu. Si aici eram atentionati de prezenta viperelor asa ca nu ma puteam abate de la carare nesupravegheata.

ne apropiem de primul punct de belvedere

dansul fluturilor

sa trimitem si mamei...

hugs for everyone

Cei mai multi se opresc aici, cel putin drumul spre dreapta inecat in vegetatie inalta mie imi spune ca nu prea au trecut oameni pe aici. Betele folosite pe post de maceta ne-au deschis calea, pe potecile inguste treceam in viteza, priviti de departe cu siguranta eram caraghiosi. Punctului al doilea spunandu-i pas.

Multi preferand calea apei, insa fiecare optiune iti ofera o imagine si o satisfactie aparte.

In acest punct nu am zabovit prea mult fiind pe o portiune de stanca in aer.

Ne aflam la ultimul punct de belvedere, cel de deasupra bazinetului Dubova si aici am zabovit mai mult.

Am intalnit si o broasca testoasa sfioasa, cum am intors-o noi din drum...

Prin padure ne-am intalnit cu o batranica ce-si supraveghea vacile la pascut, ne-a povestit si despre vipere. "Cum le e norocul..."

Traseul pe Ciucarul Mare este un fel de circuit, doar o mica parte, la urcare si la coborare, fiind comuna.

Ca sa am ce tine minte, la coborare, cu bocanci cu tot, nici nu mai stiu daca aveam vreun bat, am alunecat urat oprindu-ma intr-un tufis tepos cu stanca. Cateva julituri la mana si ceafa, spatele mai putin, in fractiunea aia m-am gandit doar la spate si... aparat. Nimic grav, o amintire.

Pe terasa pensiunii Decebal ne-am potolit foamea, am stabilit ca lasam pe data viitoare celalalt traseu, portia de natura e insatiabila. As fi sarit in acea piscina cat ai spune peste, costumul de baie statea bine mersi in Herculane.

Mi-am promis ca ma voi intoarce in defileul Dunarii, pe apa nu am mai ajuns.
Si totusi ziua aceea nu s-a incheiat, dar despre urmatorul loc va povestesc alta data.

xoxo

1. O zona si o priveliste de vis. Mi-ar placea sa vad si eu, desi imi este teama de inatlime :(

2. Vai cat de frumos se vede! Ce natura avem si eu stau acasa in wkd. Te invidiez pentru ca poti sa te plimbi linistita atat de mult. Superbe pozele!

1. Multumim, Fede, fiecare cum/cand poate si eu as vrea sa fiu retinuta de un copilas, dar cine stie... Sorry, I'm sensitive at this subject.

3. Ce locuri superbe ai vizitat, foarte frumoase peisajele <3

4. frumos! am fost acum cativa ani dar m-am bucurat sa revad acum!!

5. Am ramas muta de uimire! E superb! Multumesc ca impartasesti minunile tale si cu noi!:)

1. Asta si cred ca trebuie promovat, chiar si la televizor, nu prostiile si monstruozitatile umane, dar ca sa ne bucuram cat mai mult de natura trebuie sa o respectam. :)

6. Ce fain! Este una din zonele mele preferate din tara, poate chiar "cea mai" preferata :). Abia astept sa revin intr-o zi si sa ma relaxez pe o terasa ca cea a pensiunii din imagine, la malul Dunarii dupa un traseu pe munte. Pfff....
    Weekend placut iti doresc!

1. Dupa cum spui si pe blogul tau, imi imaginez de ce e preferat, si cu munte, si cu apa. :)
      Multumesc, asemenea!

7. Tocmai asta mi-am propus sa vizitez si eu Cazanele Dunarii, Tinutul Secuiesc, Litoralul si Delta Dunarii. Nu stiu cum si daca voi reusi sa le vad pe toate anul acesta dar imi doresc mult. Mai ales acum, dupa ce am vazut pozele tale. Si hotelul pare frumos, iar piscina ademenitoare. Poate ne vom caza chiar acolo daca bugetul ne permite!

1. Arata bine, nu stiu camerele, puteti sta si in Herculane sau alta zona apropiata, daca preturile sunt piperate. Delta Dunarii, cochetam cu gandul in acest an, dar ma bucur ca am reusit macar un weekend la mare.

8. Wow, cât de superb! Avem atâtea locuri frumoase în țărișoara noastră! Sper să ajung și eu cândva acolo, chiar m-a impresionat ce am văzut în pozele tale și acum aștept cuminte următoarea postare! :D
    Pupici

1. Ritmul postarilor este lent si nu se poate altfel, cel putin pe moment.
      pup

9. Cat de frumos <3 Am si eu pe lista aceasta destinatie minunata si abia astept sa ajung acolo :) Pupici

1. E deosebit, dupa mine chiar integrat la destinatii romantice. :)

10. Excelente peisaje. N-am fost la Dunare niciodata :(

11. Doamne cat e de frumos !minunate peisaje

12. Oh Doamne, e de vis!
    Privelistea este incantatoare, o experienta de neuitat. :)
    Pupici

1. Si cand te gandesti ca nu e un efort prea mare ca sa ajungi acolo, aici ma refer la traseul in sine. :)
      pup

13. Foarte frumos, pozele sunt superbe! Nu am ajuns niciodata acolo, mi-a facut placere sa "ajung" prin postarea ta :) Te pup!

14. Ce frumooos! Acolo inca nu am ajuns, inca! :P
    Te pup,
    Andra

15. O zona super spectaculoasa a tarii noastre pe care am vizitat-o prima data in facultate, cu colegii. Am si eu poze deasupra cazanelor si de fiecare data ma minunez de frumusetea locului.

16. Doamne, cata frumusete!!! Am inspirat adanc si m-am pierdut pe-acolo, impreuna cu voi!
    Grozava gashca sunteti, cinste voua! :)
    Pupici, draga mea!
    Ilda
    Lavender Thoughts

1. Concediul din luna mai a fost unul din cele mai faine, multumim! :)
      Te pup, Ilduco!

17. Vai, cat de frumos! Natura e fascinanta! Te pup, draga mea!

18. Răspunsuri
    1. Daca se continua pana sus, nu mai mult de doua ore, privelistea e si mai frumoasa.

19. Ce frumusete de fotografii si de locuri. Imi vine sa spun ca vreau si eu sa ajung, dar deja m-am saturat de fraza asta. Uf, Cazanele chiar vreau sa le vad!!!

1. De cate ori nu spun si eu asta, multi carora le place sa calatoreasca dar efectiv nu avem cum sa o facem in acelasi ritm cu care le si observam la ceilalti.
      Sa ti se indeplineasca Miha, zic! ;)

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!

1001cosmetice

1001cosmetice.ro%20

Postări populare de pe acest blog

Din lumea necuvantatoarelor

De-a lungul timpului am avut in grija doar pisici si pesti. Pestii mi s-au parut cei mai sensibili, daca mediul in care traiesc nu este unul echilibrat apar boli, devin apatici. Alimentatia este foarte importanta si am mai scris despre asta , este importanta indiferent ca vorbim de oameni sau de animale, iar astazi va invit sa cititi povestea Oanei si animalutelor ei pe care am rugat-o sa ne impartaseasca din experienta sa cu cititorii blogului.  Toto, Oachi Mara si Porto        Ei bine, am animăluțe de când mă știu, mai exact de pe la 4 ani și îmi petreceam timpul î n casa cu curte a bunicilor mei din Galați. Încă de pe atunci (când nu exista mâncarea granule sau umedă specială pentru animale) existau formule sănătoase de hrană gătită pentru câini și pisici, care culmea trăiau sănătoși ani mulți, cățeii chiar până la 20-21 de ani. Un singur lucru mi-a spus atunci bunicul, v ă z â ndu-m ă că dau bomboane cățeilor din curte: Nu dulciuri! Niciodată! Sunt otravă

Thank you Michael Bolton for a great show!

2013 mi-a adus multe lucruri bune, pe cele rele vreau sa le dau uitarii, iar la un sfarsit de an exceptional nici nu mi-am imaginat de asemenea amploare. Vazusem cu cel putin o luna inainte ca va participa la Revelionul din aer liber Michael Bolton in Galati cu sprijinul primariei. Mi-am zis ca e o farsa. Nu stabilisem nimic pentru Revelion, voiam doar sa fiu cu sotul meu, sa dansam, sa am parte de liniste... si am avut! Am fost atat de... incat nu am cuvinte, completati voi! Poate pentru ca sunt racita si am dureri crunte de cap, poate ca acea senzatie nici nu poate fi descrisa in cuvinte. Am dansat, am aplaudat, am ovationat. Sufletul meu a fost hranit! Atat pot spune!

Basca, papion si paiete

In Londra am purtat buline, ieri am scos fusta la pozat, iarna stiti ca nu renunt la culori asa ca iata inca o tinuta in stilul meu caracteristic.  Fusesem anuntata ca vom avea parte de soare, mai cald teoretic, practic puteam raci cu propriile maini o sticla de bere insa nu imi era frig incat sa dau bir cu fugitii. Ne-am si distrat. O helanca gri din lana cu fusta conica verde din paiete insir pe pat, ma gandesc la jacheta neagra din imitatie de piele insa blazerul reiat il gasesc mai potrivit, urmeaza papionul, basca si in final geanta si cizmele. Gavroche style, glamour. Eu m-as prezenta asa la birou. Machiajul ochilor mi-a luat timp cel mai mult.