duminică, 11 august 2013

Get fit - Sportul in natura

Pana sa ne simtim bine in rochii (haine), sportul ne ajuta sa ne simtim bine in "hainele de la natura", cu noi insine si asta se va vedea si in ochii celorlalti. Stiam asta si cand imi era lene sa fac, cu siguranta stiti si voi, iar startul vine din noi cu oricata teorie, dovezi si alte motivatii ni s-ar oferi.
Se intampla sa fim multumiti cum aratam intr-un outfit dar cand ajungem goi sa ne privim in oglinda sau in ochii partenerului lucrurile se schimba. Vreau sa-mi placa ceea ce vad, nu doar sa aud din glasul persoanei care ma iubeste ca arat "hot" si "seducatoare" oricum.
De'a lungul timpului am facut Tae-Bo, am incercat Shaun T's Insanity Fit Test si alte exercitii de fitness de tip aerobic si muscular. Acest tip de fitness creste cantitatea de oxigen ce ajunge la muschi, care le va permite sa functioneze un timp mai indelungat. Mersul pe jos reprezinta un tip de exercitiu aerobic. Fitness-ul de tip muscular creste rezistenta si forta muschilor. Ridicatul greutatilor si miscari ale corpului de tipul flotarilor duc la cresterea fortei musculare.
Dupa ce am incercat Shaun T's Insanity Fit Test s-a intamplat sa-mi fie rau, sa am dureri de spate, imunitate si mobilitate scazuta. Acele flotari cu sarituri combinate mi-au pus capac. La inceput nu am simtit. Dupa o pauza fortata si alta de lene intr-o zi m-am decis sa alerg. Sotul meu se plangea ca nu are cu cine, eu teoretic nu am voie sa alerg din cauza socurilor determinate de aceasta actiune si asa l-am scos afara, iar el mi-a aratat cum sa alerg corect. Incet! Pe distante mici cu pauze in care urcam si coboram scari. La inceput la pas, apoi alert pe portiuni si uneori combinand cu urcarea a mai multor trepte de'o data.

pentru marire deschide poza in alta fereastra
open in new tab for zoom in

Atunci cand urci scarile, muschii se intaresc de la gambe, coapse pana la cei fesieri asa ca se tonifica toate. Urcatul scarilor arde mai multe calorii, implica mai putin timp decat un alt tip de antrenament de aceeasi intensitate. De exemplu, rezultatul pe care o persoana il obtine daca alearga 30 de minute pe zi, il poate obtine prin urcarea scarilor timp de 15 minute.
Urcatul scarilor devine un exercitiu aerobic daca se urca intre 10-20 de trepte, intrucat organismul isi pastreaza pozitia verticala si sunt solicitate in mod constant diverse grupe de muschi. Ca sa dezvolti acesti muschi trebuie sa adaugi greutati, dar pentru tonifiere, este suficienta greutatea corpului tau. Exercitiile pentru gambe sunt destul de solicitante, motiv pentru care este bine sa nu sari peste etapa de incalzire. Ia apoi o pauza de cateva minute si incepe antrenamentul.

A fost surprinsa o albina cand colecta polen in saculet, e galben deschis. 
 "Muschii nu cresc in timpul antrenamentelor, de fapt ei sunt intr-o oarecare masura distrusi prin antrenamente. Adaptarile, adica marirea eficientei inimii, marirea numarului de capilare din muschi, imbunatatirea transmiterii semnalului nervos, cresterea depozitelor de ATP si glicogen, cresterea masei musculare au loc in perioadele de odihna si refacere. Fiecare organism are nevoie de o perioada diferita de odihna si de o anumita alimentatie/suplimentatie pentru a se adapta." sursa
tricou Bershka - miniPRIX
leggings Dinodirect
Exercitii in casa pentru picioare:
1.Mers fandat cu disc desupra capului
2. Step-up cu gantere
3. Hyperextensii cu greutate
Ultimul tip este exclus pentru mine si in general persoanelor cu afectiuni la coloana vertebrala pentru ca implici lombarii si risti sa "extinzi" prea tare spatele. Prea multa presiune pot provoca dureri.
4. Ridicari pe varfuri din picioare sau din sezut cu greutate pe genunchi.
Pentru masa, sunt recomandate mai multe serii a maximum sapte repetari.
5. Genuflexiuni de sus in jos si din pozitia "sezut imaginar" impingand de sezut in sus.
6. Mersul piticului.
Ridicari pe varfuri si fandari sunt bune si pentru cei care stau prea mult in picioare. Chiar daca profesia va impune e mai bine sa va plimbati decat sa stati nemiscat impiedicand sangele sa stagneze la nivelul venelor din membrele inferioare. Pentru a combate picioarele umflate, ridicarea lor deasupra nivelului soldurilor e o solutie eficienta, chiar daca efectul e doar temporar. Cand am multa treaba in bucatarie din picioare, ridic cate un picior pe un scaun si astfel durerea nu mai simt cum se prelinge din sold pana in varful degetelor.

Daca vei avea dureri musculare cauzate de supra-solicitarea locului respectiv ia medicamente ce au in compozitia lor ibuprofen, un calmant foarte bun cu rol antiinflamator. Ele se vindeca tot prin miscare, acidul lactic care este raspunzator de aceste dureri trebuie consumat. Iar acest lucru nu se poate face decat prin alte exercitii fizice usoare. Pentru rezultate optime, poti face o baie lunga in cada, cu apa calda, sare de baie. Daca ai umflaturi este necesar dusul rece. Masajul, exercitiile usoare de stretching, vitamina C si multa apa pentru hidratare, acelerand recuperarea.
Beneficiile exercitiilor aerobice
Cresteri ale:
- sanatatii inimii
- rezistenta musculara
- eficientei folosirii oxigenului
- starea de spirit.
Scaderi ale :
- riscului de diabet
- riscului aparitie al cancerului
- riscului de boala cardiovasculara
- oboselii
- tensiunii sanguine
- nivelelor de colesterol
- glicemiei
- tesutului adipos
- depresiilor si anxietatii.
Beneficiile antrenamentului de rezistenta
Cresteri ale:
- fortei musculare si rezistentei
- masei musculare
- consumului de calorii
- densitatii minerale osoase
- starii de sanatate in general.
Scaderi ale:
- glicemiei
- grasimilor organismului
- stressului psihic.

Astazi a fost zi de pauza. Duminica placuta!
xoxo

25 de comentarii:

  1. Mi-a placut foarte mult articolul tau, foarte complet si inspirational :) eu dintotdeauna am avut probleme cu greutatea si nu reusesc sa gasesc motivatia sa ma tin de sport

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu fac pillates acasa pentru toate grupele de muşchi şi merg cu bicicleta. Problema e că nu fac astea în mod constant, ci tot cu pauze. Mi--ar place să-mi fac un program şi să mă ţin de el, indiferent de alte evenimente.
    Îmi place locul tău de antrenamet pe malul Dunării :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pilates mi se pare dificil pentru mine, fara pauze nu prea ai cum mai ales cand ai musafiri sau pleci in vacanta. Se poate face niste exercitii usoare ca un inlocuitor.

      Ștergere
  3. Convingator, argumentat si documentat; am citit cu drag!:)
    Utila si inspirationala postarea!
    Felicitari, Miha! Keep up the good work!

    Pupicei!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, ma chinuiam sa scriu despre altceva si am ajuns sa vorbesc despre sport. :)
      te pup

      Ștergere
  4. Multumiri pentru lectia de alergat! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. Eu stateam la 5, dar daca din cand in cand mai urcam pana la etajul 10 se simtea cum muschii adormiti intrau in actiune. ;)

      Ștergere
  6. Eu ma straduiesc sa fac sport acasa, dar mereu ma intrerupe cate ceva. Asa ca mai bine merg la o sala, unde am si instructor (pilates).

    RăspundețiȘtergere
  7. Excelent articolul tau.
    TREBUIE sa ma mobilizez si sa incep si eu sa alerg (din nou).
    Pupici si iti multumesc pentru posarea care m-a motivat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca te-a motivat si ma bucur ca si acum inca mai alergi, bravo!

      Ștergere
  8. Eu nu prea sunt cu sportul, noroc cu Pickles ca ne mai scoate din casa :D Dar oricum plimbarile nu mi se par suficiente, asa ca foarte rar mai alerg, insa bagam cate o runda buna de badminton la sala.

    RăspundețiȘtergere
  9. Amazing pictures, being healthy and taking part in sport is great, xoxo.

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu am facut sport niciodata si nu prea sunt mandra de asta, se spune ca daca incepi sa faci sport nu te mai poti lasa, insa inceputul e cel mai greu. Ma tot gandeam luna aceasta sa mi iau revista Unica. Are cd cu exercitii a la Carmen Bruma. Sper sa ma mobilizeze acestea! hugs!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inceputul e greu, mie mi-e greu sa fiu si consecventa. Exercitiile facute de Carmen Bruma mi se par bune ca durata, insa prea intense pentru unul sedentar, ca mine. Cum am probleme cu spatele nu as putea face orice exercitiu. xo

      Ștergere
  11. Eu aveam planuri mari pentru vara, sa ma duc la sala, sa fac exercitii zilnic...am ajuns la concluzia ca sunt o lenesa..nu ma pot tine constant de sport, am mai si slabit si m-am lasat de tot. Poate si pentru ca nu am cu cine, banuiesc ca m-ar motiva sa fac sport cu cineva :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce-mi spui tu imi adduce aminte de perioada cand faceam cu una dintre cumnate tae bo, venea la mine si ne puneam pe treaba, eu pentru cresterea masei si ea pentru slabit, cred ca conteaza si ajuta.

      Ștergere
  12. Love to do some sports in nature, too! So healthy, body sculpting and relaxing :-) ... What do you think about my today's look? Kisses from Vienna,

    Katja

    www.collectedbykatja.com

    RăspundețiȘtergere
  13. Apropos de mersul pe scari, zilele trecute s-a stricat liftul blocului si a trebuit sa urc 9 etaje. Am ajuns acasa epuizata, nu am mai fost in stare de nimic, m-am pus in pat si am adormit. :)) Bine, ma molesise si canicula de afara(bonus). Asta ca sa intelegi mai bine cat de prietena sunt eu cu sportul. Nu a fost intotdeauna asa, dar, daca as relua antrenamentul, as opta pentru inot si cardio. :D In natura am practicat tenis si, evident, in mare si piscina, inot. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa vii de la serviciu, mai ales cand vii deja toropita de soare, sa urci atatea etaje e naspa, dar sa le urci dimineata pe racoare e mult mai bine.

      Ștergere

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!