Treceți la conținutul principal

Linte preparata rapid de la econatura.ro

Lintea este un aliment sanatos, asemanator cu mazarea, nautul, soia si fasolea, cu numeroase proprietati nutritive si potrivita atat pentru adulti cat si pentru cei mici. De vreo cinci ani am descoperit-o si cel mai mult imi place sa o fac mancarica la care ii adaug putin usturoi. Poate fi vazuta si in postarile cu mancare.
Trebuie stiut faptul ca exista mai multe soiuri de linte,  insa trei sunt principale, celelalte fiind variatii: lintea rosie (care este portocalie de fapt), lintea verde si lintea maro, doar rosie nu am gatit.

Cel mai repede fierbe lintea rosie (aproximativ 20 minute), urmeaza cea verde (30 de minute), iar lintea maro fierbe cel mai greu (40-50 de minute).

Lintea rosie este cel mai des folosita in supe-crema, prin fierbere pierzandu-si textura, in timp ce lintea verde, dar si cea maro, sunt folosite mai des in tocanite, pastrandu-si in mare parte forma in procesul de preparare termica. La supe creme am aflat ca puteti condimenta cu chimion si turmenic pentru o aroma deosebita. Eu inca nu am folosit pe cel din urma, nici nu l-am observat prin magazine.
Alaturi de soia, lintea este optiunea alimentara preferata de vegetarieni dar si de persoanele care tin post. Datorita timpului de fierbere redus, lintea este o excelenta alternativa la fasole.
Lintea  are un continut ridicat de fibre, fier, magneziu, fosfor si proteina si extrem de scazut de grasimi.  Cu un aport caloric de cca 110-160 kcal/100g, in functie de modul de preparare.

In saptamana mare a postului Pastelui am primit un colet de pe econatura.ro cu produse pentru testare printre care si aceasta linte prefiarta  care se pregateste super rapid. Am gatit-o in seara din inaintea Invierii pentru trei persoane conform instructiunilor de pe ambalaj:
 
"Mod de utilizare recomandat:   Puneti o lingura de ulei intr-o cratita mare si varsati peste ea pachetul de linte. Adaugati 600-650 ml de apa clocotita si apoi fierbeti la foc mediu circa 6 minute. Condimentati dupa gust si serviti mancarea gata preparata. Greutate: 300g
A se consuma de preferinta: inclusiv pana la data inscrisa pe ambalaj. A se pastra la loc uscat si racoros, ferit de lumina. Fabricat in Franta."
 
LINTE VERDE NATUR ECO “Les Minutes” (Primeal)
Ingrediente: Linte vede prefiarta*, * provenita din agricultura ecologica
Origine: Franta;   Alergeni: Poate contine urme de gluten.
 
Specificatie produs: "Lintea este fiarta inabusit in prealabil si apoi uscata delicat si ambalata, pentru a fi apoi fiarta acasa de catre dvs., in mai putin de 6 minute. Dupa fierberea produsului boabele isi mentin forma, se desprind unele de altele si au o consistenta moale si cremoasa. Este un produs ce poate fi consumat de intreaga familie, atat ca fel de mancare principal cat si ca o garnitura. Un produs foarte bogat in proteine si fibre, ce se prepara rapid si practic, doar cu apa clocotita si o lingura de ulei." 
La toata punga cantitatea de apa recomandata mi s-a parut putina, la inceput a iesit cremoasa dar cu cat se racise pana la momentul servirii mai absorbise din zeama si era doar putin uscata. Sosul pregatit de sot: putin bulion din ardei capia, suc de rosii, praf usturoi, mustar.. si nu mai stiu ce condimente, s-a potrivit alaturi de salata verde cu care am mancat-o. Nu am simtit diferenta de gust  fata de cea pe care o prepar eu cap coada, ne-am bucurat de o masa rapida, sanatoasa si timp economisit. O alternativa pe care o voi lua in calcul si alte dati. O gasiti aici.
*Punga este recomandata pentru 4-5 persoane.



Mancarica de linte cu praz si morcov - pregatita in mod normal:
- lintea fiarta separat
- legumele inabusite in putin ulei si apa: ceapa, praz, morcov
- foi dafin, bulion, suc de rosii, sare, piper si usturoi proaspat sau pudra
- fierte si impreuna pana la consistenta si textura dorita.

xoxo

Comentarii

  1. Iubesc lintea si orice mancare cu ea. Eu am facut niste retete cu linte si carnati si au fost delicioase :D Linte rosie inca nici eu nu am gatit, dar urmeaza intr-un viitor apropiat :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am folosit-o si eu ca garnitura la carnati de casa, imi place in multe combinatii.

      Ștergere
  2. O singura data am consumat linte iar asta s-a intamplat de Revelion :D
    Desi aspectul ei nu este prea placut privirii, am decis sa gust si apoi am mancat pe saturate.
    Foarte buna! Cu ocazia acestei postari mi-ai amintit de ea si, implicit, mi-ai facut pofta caci in ultima imagine, asa cu legume, arata tare bine :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am depasit demult bariera esteticii mancarii, un piure de mazare arata... cam naspa, dar imi place atat de mult incat nu ma intereseaza detaliul asta, asez frumos in farfurie si pofta buna. :)
      Cei care nu vor sa guste din prisma culorii ei pierd, se poate sa nu le placa gustul si aici nu ai ce face.

      Ștergere
  3. Looks delicious and healthy. Have a great weekend.
    http://tifi11.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  4. Yummm...suna tare bine ce povestesti; eu nu ma prea inteleg cu lintea de aceea eram curioasa sa citesc articolul acesta ca sa ma inspir! Imi place mult cum arata varianta cu legume...am sa incerc! Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adaugand elemente gustoase, pline de culoare, face ca mancarea sa fie mai gustoasa dar si mai aspectuoasa. xo

      Ștergere
  5. Hi Miahela! Im vegetarian so I eat lots of legumes, your dish inspires me a lot, lentils are one of my fav, yummy indeed!:) Happy weekend dear, kisses! xo

    RăspundețiȘtergere
  6. I actually love lentils, I've not tried it plain like this, but I love lentil soup!
    /Madison

    RăspundețiȘtergere
  7. Miha, nu ştiu dacă mai cunoşti cazuri, dar eu, până acum, nu am avut ocazia de-a o încerca.
    Preparată de tine, arată delicios.
    Pupici, să vă bucuraţi de-un alt weekend frumos! ♥

    RăspundețiȘtergere
  8. I love that ^^

    Kisses
    http://www.mademoisellemode.com/

    RăspundețiȘtergere
  9. Lentils are one of my favourite food!

    XO

    C

    RăspundețiȘtergere
  10. imi place lintea, eu am verde :). si tocmai mi-ai facut pofta de ea :)).

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu am gustat niciodata, dar tare ma mai tenteaza sub forma de tocanita sau ceva light in orice caz. Nu supa-crema, cel putin nu pentru inceput. Clar, ceva ce trebuie sa incerc si eu! :D Macar de curiozitate. :P Cine stie, poate ajunge sa-mi placa, s-o ador, asa cum s-a intamplat cu avocado. :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Yum! Now I'm hungry looks very delicious.
    Beautetude

    RăspundețiȘtergere
  13. Perfect post!
    www.magfashion.pl

    RăspundețiȘtergere
  14. Turmeric gasesti in piata mare, in hala cu masline - unde sa vand masline au si condimente vrac, linte si naut vrac... turmericul e vreo 2 ron/100 g
    Eu gatesc linte rosie - imi place sa o fac supa crema si sa o aromez cu chimen :)

    RăspundețiȘtergere
  15. This looks like such a great healthy dish, I am mostly vegan so its very appropriate for me! I appreciate your kind words, Have an awesome weekend doll!

    RăspundețiȘtergere
  16. Am auzit foarte multe lucruri bune despre linte, cum de exemplu că ar fi mai bună decât fasolea... dar nu am avut ocazia să încerc vreodată, şi slavă Domnului am 30 de ani. Poate ar fi momentul.

    RăspundețiȘtergere
  17. Eu sunt curioasa de gusutl ei. :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Imi place, e sanatoasa, stiu ca trebuie spalata bine, depinde de sortiment.
    Si da, o am tot timpul in dulapior. Asta nu inseamna ca gatesc des, nu ma prea pricep. Insa raw o mananc din cand in cand. Pur si simplu o las la aburi sau in apa rece si apoi o amestec cu nuci prajite si cu miere.

    RăspundețiȘtergere
  19. imi place sa stii, fac supa crema cu lamaie, este super!

    RăspundețiȘtergere
  20. Ador lintea,eu am descoperit-o acum cativa ani,cand am venit in Spania.E delicioasa,sanatoasa si usor de preparat. :)

    RăspundețiȘtergere
  21. I love the taste of lentils and sometimes I cook them for my family. To be honest a bit to seldom as it tooks mostly too much time :) But I thank your for your inspiring post, I will cook lentils soon now!

    Kisses my dear friend

    www.dressedwithsoul.blogspot.de

    RăspundețiȘtergere
  22. I'm partial to Lentils, but this sounds so delicious. :)
    I bet it would taste lovely with some Seitan filets.

    Follow the Royal Peach

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!

1001cosmetice

1001cosmetice.ro%20

Postări populare de pe acest blog

Nude dress... leave the stress, start the party, be the best!

[Aboutwomenandnotonly] Chicnova Giveaway

Thanks to the Chicnova store today I am announcing a new giveaway for all my readers and followers. One winner will get 30$ to spend his fav items. You can see two up to 30$ selections . 

[Outfits] Before snowing

Multi se fereau, altii o incantau... si a venit asa zapada. Ieri seara ningea ca in povesti, sarbatorile au trecut, am zambit cu ochii de copil de altadata si am fugit ca ursul in barlog sub paturica. Am lasat pe alta data sa fac poze straielor iernii si am zis ca mai bine ma ocup de editat pe ale mele.