Treceți la conținutul principal

Arta un lux sau luxul este o arta?

In etapa a noua Elegantine ne-a propus un subiect de discutie foarte interesant: este arta un lux sau luxul este o arta? Aparent o intrebare grea, te pune pe ganduri doar in ceea ce priveste prima parte daca arta este sau nu un lux.

Arta constituie reprezentarea frumosului, sub diverse forme, culori si materiale. Nu este un lux pentru cel care o practica, ci poate deveni pentru cel pe care o cumpara si o colectioneaza. Pentru mine arta este un lux deoarece oricat de ieftin si-ar vinde opera nu mi-as permite sa rasplatesc talentul si sa ma pot bucura de luxul de crea o poveste in jurul ei caci nu e suficienta doar o singura piesa. Nu putem aprecia un tablou fara sa stim cine l-a pictat, ce simbolizeaza. Luxul nu garanteaza gustul desavarsit pentru cultura, majoritatea aleg opulenta, kitsch-ul, incercand sa epateze si sa cada in latura ridicolului, optand pentru obiecte cat mai masive, cat mai stralucitoare, iar alegerile sunt facute doar pe baza valorii banesti. De acest lucru ne lovim cand cineva remarca frumusetea unui obiect si la aflarea pretului sau de achizitie dispare complet interesul. Il numesc snobism pe baza unor prejudecati.
Daca arta hraneste sufletul, luxul maguleste orgoliul si imaginea in societate. In general arta costa, cel putin de la un nivel mai inalt, daca la inceputul carierei unui artist ai sansa sa cumperi la un pret mic, valoarea creste odata cu perfectionarea si recunoasterea lui. Arta a aparut ca forma de exprimare, iar unii s-au folosit de ea din dorinta de a duce luxul la extrem prin pastrarea acelui statut creat.
Elegantine este radiografia pietei de lux autohtone, un site care analizeaza produsele si serviciile premium din Romania prin analogie cu trendurile si inovatiile pe plan international.

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2013
Titlul probei: Arta e un lux sau luxul e o arta?

Comentarii

  1. Ai dat o interpretare extraordinar de frumoasa, atat intrebarii cat si raspunsului!
    Mi-a placut mult!
    Te felicit, Miha!:)

    Te pup!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur si iti multumesc, sincer nu prea sunt multumita, cred ca oboseala isi spune cuvantul. Sunt terminata..
      Te pup!

      Ștergere
    2. Eu asa am simtit, asa am spus!

      In alta ordine de idei...somn si iar somn! (Eu vorbesc...:P)

      Kisses!
      Take care!

      Ștergere
  2. Scurt si calitativ! Mie mi-a iesit o varza :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa spune si sotul meu, dar mie mi se pare slab, nu am avut inspiratie sa incropesc ceva frumos, o poveste, nu stiu..
      Vom vedea cum va parea si in ochii juriului.
      Imi pare rau ca nici tu nu esti multumita, dar nu am vazut articolul, nu l-ai publicat?

      Ștergere
  3. Cred ca amandoua :))

    O duminica frumoasa!

    pupic,

    nico

    www.nicoleta.me

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-un anumit punct se impletesc, sunt situatii si situatii, cum nu putem spune ca exista doar alb si negru. :)

      Ștergere
  4. Si mie imi place articolul, tu esti mult prea exigenta cu tine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu cred ca da, arta este un lux in ziua de azi!

    RăspundețiȘtergere
  6. I believe that art is an important additional in your life and enriches this. I´m not sure if art is luxus because you could see art in small, cheap things, to, like an artful sewn collar ...

    This discussion is really interesting, thanks for your input to that!

    Great week for you, dear miha.ela xxx Rena

    www.dressedwithsoul.blogspot.de

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you Rena, you are my fav international reader/blogger who doesn't need a post in english to understand my article. Art can be cheap but luxus can't be cheap.. so on we can see luxus without art.

      Ștergere
  7. Buna intrebare, si ca sa ti dau un raspuns, cred ca arta este un lux! :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumos ai scris, Mihaela. Mi-a placut mult! :) Da, uneori arta poate fi un lux. Din pacate suntem inconjurati de kitsch-uri in toate domeniile vietii noastre.

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi place cum ai scris. Banuiesc ca aleg ei (sponsorii) titlurile....? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur Hapi, sponsorii aleg tema, fiecare participant isi pune la titlul articolului sau ce titlu doreste si se potriveste continutului. Se apreciaza creativitatea printre altele.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!

1001cosmetice

1001cosmetice.ro%20

Postări populare de pe acest blog

Nude dress... leave the stress, start the party, be the best!

[Aboutwomenandnotonly] Chicnova Giveaway

Thanks to the Chicnova store today I am announcing a new giveaway for all my readers and followers. One winner will get 30$ to spend his fav items. You can see two up to 30$ selections . 

[Outfits] Before snowing

Multi se fereau, altii o incantau... si a venit asa zapada. Ieri seara ningea ca in povesti, sarbatorile au trecut, am zambit cu ochii de copil de altadata si am fugit ca ursul in barlog sub paturica. Am lasat pe alta data sa fac poze straielor iernii si am zis ca mai bine ma ocup de editat pe ale mele.